Let's get Spanish! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Imke Mil - WaarBenJij.nu Let's get Spanish! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Imke Mil - WaarBenJij.nu

Let's get Spanish!

Blijf op de hoogte en volg Imke

24 Januari 2014 | Nederland, Eindhoven

Een paar dagen geleden werd ik wakker en dacht ik: Im, wat ga je in godsnaam doen??!!

Het komend half jaar ga ik een minor Spaans volgen. Maar natuurlijk ga ik niet netjes in de schoolbanken mijn opdrachten maken. Nee, vrijdag 31 januari vertrek ik in mijn eentje naar Nicaragua. Via stagebedrijf On-Stage, komt een taxichauffeur me van het vliegveld halen, om me bij het gastgezin af te zetten waar ik drie weken zal verblijven. Tijdens die drie weken volg ik een Spaans cursus. Want natuurlijk, ik vertrek in mijn eentje naar een land waarvan ik de taal niet spreek, uitdaging?

Na die drie weken, verhuis ik van het gastgezin naar een kamer in Granada, waar ik de rest van de tijd zal wonen. Dan begint ook mijn stage bij een naschoolse opvang, waar ik kinderen tot 15 jaar Engelse les zal geven. In Nicaragua spreken weinig mensen Engels, maar omdat toerisme een sector is waar wel kans is op een baan, is Engels wel erg belangrijk. Het idee is dat ik Engelse les geef, maar door de interactie met de kinderen zelf ook mijn Spaans blijf ontwikkelen, want als ik terugkom moeten er natuurlijk tentamens worden gemaakt!

Maar voordat het allemaal zover is, heb ik nu nog een week te gaan. Kamer uitruimen, koffer inpakken, laatste dingetjes regelen, tentamen knallen en oh ja.. ook nog even een assessment. Gelukkig ben ik een koning in uitstellen en ben ik daarom nu maar vast begonnen aan deze pagina. Omdat er toch mensen bleken te zijn die het wel leuk vonden om met de eindelijk winterse temperaturen hier, voor hun computer te gaan zitten om te lezen over mijn belevenissen in het zonovergoten Nicaragua (32 graden, ja ja, ik wrijf het er wel in!).

Voor nu genoeg geSOGd, mijn volgende verslag komt vanuit Nicaragua! Centraal Amerika dus, niet Afrika;)

Adios!

• 24 Januari 2014 - 20:10

Annemieke:

Leuk Imke, dat je de voorpret ook al aan het delen bent
    Ik verheug me op je verdere verhalen.
    Succes met de voorbereidingen, tentamen en assessment etc etc etc.